Welke social media zet je in voor je bedrijf?

Ze schieten als paddenstoelen uit de grond. Facebook, Instagram, nu weer TikTok. De laatste jaren komen er steeds meer social media bij. En dan nog maar te zwijgen over de nieuwe features die alle verschillende kanalen lanceren. Elke maand is er wel weer iets nieuws.  

Welke social media? Dit is afhankelijk van je ideale klant

Het is bijna onmogelijk om op elk social media kanaal de beste te zijn. Wij zeggen daarom altijd: kies er een tot drie en wees daar super actief op. Focus! Dit is beter dan dat je al je tijd verdeelt en alle kanalen ‘half’ inzet. Je hoeft niet alle ballen hoog te houden. Maar zorg dat je goed wordt in wat je doet. Welke social media relevant zijn voor je bedrijf is afhankelijk van je ideale klant. Voor de meeste bedrijven is Instagram, Facebook en LinkedIn belangrijk.  

Instagram 

Instagram is super populair en groeit nog steeds elke dag. Het is een ideaal medium om je merk visueel tot leven te brengen. Instagram heeft veel actieve gebruikers en het engagement op Instagram is hoog. Met Instagram kun je een community om je bedrijf bouwen met volgers als fans. 

Facebook 

Facebook groeit niet meer zo snel als Instagram. Maar Facebook is zeker niet dood. Het is nog steeds het platform met de meeste dagelijkse gebruikers. Je kunt wel zeggen dat iedereen Facebook heeft: van je neefje en je oma tot die buurvrouw om de hoek. Heel grote kans dat jouw ideale klant daar ook te vinden is. Daarnaast is Facebook een must wanneer je Instagram shopping wilt inzetten.  

LinkedIn 

Vergeleken met Facebook en Instagram heeft LinkedIn meer een zakelijk karakter. Perfect wanneer je je zakelijke netwerk wilt uitbreiden. Het fijne van LinkedIn: het is nog niet zo groot als Facebook of Instagram waardoor je sneller boven in het algoritme komt. Hierdoor heb je sneller een groot bereik. Daarnaast vind je er een heel specifiek publiek. Zeker wanneer je in de B2B markt zit, mag je LinkedIn absoluut niet ontbreken in je social media strategie. 

Gen Z 

Wanneer generatie Z (jongeren geboren tussen 1995 en 2012) belangrijk is voor je bedrijf is het verstandig om je in Snapchat en TikTok te verdiepen.  

Welke social media zet jij in voor je bedrijf? Social media is belangrijk wanneer je een merk wilt bouwen om je bedrijf. Een social media strategie is daarbij onmisbaar en goede content maken kost tijd. Heb je hier zelf weinig kennis van? En wil je de social media liever uitbesteden? Bekijk onze dienst Strategie & Social Media Beheer 

Tags: No tags

Reactie plaatsen

Your email address will not be published. Required fields are marked *