Meer omzet uit Instagram met deze methode

Je hebt een mooie following opgebouwd op Instagram, maar je sales blijft achter. Je krijgt online veel leuke berichten over je bedrijf en de producten die je verkoopt. Helaas kopen weinig mensen daadwerkelijk je product. Herken je je hierin? Wetenschapper Cialdini beweert de oplossing te hebben: social proof. 

Laten we starten bij de kern: wat is social proof precies en hoe kun jij het inzetten voor je onderneming? Social proof is een sociologisch en psychologisch fenomeen waarin mensen die onzeker zijn over wat te doen, de acties van anderen kopiëren. Wil je potentiële klanten die nog twijfelen over een aankoop over de streep halen? Op de volgende drie manieren zet jij social proof in via social media om online meer omzet te genereren. 

Expert

Wie geloof je eerder bij het kopen van de juiste tandpasta: je tandarts of de dame in de reclame op de televisie met een witte Colgate lach? Juist ja, je tandarts. Want wie is nu geloofwaardiger dan een expert? Laat je product of dienst daarom aanraden door een expert. Een leuke manier om dit te doen? Laat een expert een Instagram take-over doen op je account! Heb je een webshop met interieur accessoires? Laat een stylist een Instagram take-over doen waar ze een gezellig hoekje in de woonkamer inricht met jouw home deco. Wedden dat jouw volgers geïnspireerd raken en net zo’n hoekje in hun woonkamer willen creëren? 

Omzet uit Instagram

The wisdom of friends

Zegt je beste vriendinnetje dat dat nieuwe restaurant in de stad zo gezellig is? Dan wil jij er ook heen. Zo werkt het ook online: vrienden die op ‘aanwezig’ staan voor een evenement op Facebook zorgen ervoor dat jij wellicht ook een kaartje gaat kopen. This wisdom of friends kun je ook toepassen op jouw social kanaal. Verkoop je een online cursus of kaartjes voor een event? Geef korting bij aankoop van een duoticket! Hiermee stimuleer je je volger om bij een vriendin te peilen of zij de cursus ook wil volgen. Hiermee kun je twijfelende mensen over de streep trekken. Een toffe cursus volgen met je beste vriendin of business partner die het ook leuk lijkt én samen ook nog eens korting krijgen? Wie wilt dat nou niet?! 

Influencers en celebrities

Maak effectief gebruik van (micro)influencers of celebrities. Ontwerp je mooie sieraden? Stuur een aantal influencers die relevant zijn voor je bedrijf wat mooie pareltjes toe. Grote kans dat ze er content over maken op hun socials. Say hello to new followers and potential customers! 


Meer tips en inspiratie?

Volg ons op Instagram voor meer tips en inspiratie @topvrouwenbranding
Heb je hulp nodig bij je Instagram strategie? Check dan ons aanbod

Tags: No tags

Reactie plaatsen

Your email address will not be published. Required fields are marked *